Bize Ulaşın!

ÜRETİMLERİMİZ, AVRUPA’DAKİ RAKİPLERİMİZLE BOY ÖLÇÜŞEBİLECEK SEVİYEDE OLACAK

“Ürün çeşitliliğinde Türkiye’de önde gelen firmalardan biriyiz. Şu an 50’den fazla ülkeye direkt satışımız mevcut. Avrupa ve Amerika kıtalarında söz sahibi olmayı hedefliyor, üretim kapasitemizi de yeni ve büyük bir fabrikayla desteklemek istiyoruz.”

Aqua Zone’u faaliyet alanında farklı noktaya taşıyan ve tercih edilmenizi sağlayan detaylar nelerdir?

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki müşterilerimizin ihtiyaçlarına olabildiğince hızlı cevaplıyor, bizden istenilen herhangi bir ürün olduğunda olumlu yanıt veriyoruz. Esas mesleğim kalıpçılık olduğu için bizde bulunmayan bir ürün varsa bile talep edilen şekilde ve ayarlarda kalıbı yapıp, ürünün bitmiş halini müşterimize hemen gönderebiliyoruz. Aynı zamanda müşterilerimizin bizim hakkımızdaki düşüncelerine ve yorumlarına değer veriyor, onları dikkatle dinliyoruz. Tüm bunlar da tabii ki müşterimizde pozitif bir etki bırakıyor.

Portföyünüzde yer alan ürünler ve bu ürünlerin özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

Ürünlerimiz ağırlıklı olarak, paslanmaz duş kanalları ve süzgeç/banyo giderlerinden oluşuyor. Bu ürünlerimizde 304 paslanmaz çelik hammaddesi kullanıyoruz. Daha düşük bir kalitede çelik kullanmıyoruz, çünkü kalitemizi düşürmek istemiyoruz. Aynı zamanda müşterilerimizin isteğine göre 316 paslanmaz çelik de kullanabiliyoruz. Plastik olarak da ABS hammaddesini kullanmaktayız. Ürün çeşitliliğinde Türkiye’de önde gelen firmalardan biriyiz. Ürünlerimiz Avrupa standartlarındadır. Paslanmaz çelik kullandığımızdan dolayı ürünlerimizde ömür boyu garanti verebiliyoruz. Paslanmaz duş kanallarının yanı sıra çek valf rögar kutu ve kapakları da üretim hacmimizin içerisinde yer almaktadır. Kalıp sektöründe bir yerimiz mevcut, hatta son dönemlerde yurt dışı için de kalıp imalatına başladık.

İhracat tarafında da oldukça yoğun bir mesainiz olduğunu biliyoruz. Kaç ülkeye ulaşıyorsunuz ve ihracatta en fazla hangi ürünleriniz tercih ediliyor?

Dediğiniz gibi ihracat kısmında çok yoğun saatler harcıyoruz. Afrika, Avrupa ve Asya kıtaları başta olmak üzere şu an 50’den fazla ülkeye direkt satışımız mevcut. İleriki yıllarda Avrupa ve Amerika’daki bayi sayılarımızı arttırmak istiyoruz. Ağırlıklı olarak paslanmaz duş kanallarının satıldığını söyleyebilirim.

 

 

Pandemi takvimsel olarak bazı yatırımlarımızı yavaşlattı, ama sonlandırmadı. Yakın bir zamanda yapacağımız yeni yatırımlar ile pandeminin bizi yavaşlattığı kısmı yok etmek istiyoruz.

Firma olarak pandemi sürecinin başından bugüne nasıl bir süreç geçirdiniz? Salgının getirdiği zorlu koşullar karşısında takviminizde değişiklikler oldu mu?

Pandemi, daha önce yaşadığımız ya da deneyimlediğimiz bir şey değildi. Salgın patlak verdiğinde biz UNICERA 2020 fuarındaydık. Pandemi bizi de biraz etkiledi, bu doğrudur. Büyüme hızımızı biraz düşürdü, fakat bunu ileride yapacağımız yeni modellerle ve yatırımlarla kapatmayı hedefliyoruz. Pandemi takvimsel olarak bazı yatırımlarımızı yavaşlattı, ama sonlandırmadı. Hala bu yatırımları yapmak istiyoruz. Yakın bir zamanda yapacağımız yeni yatırımlar ile pandeminin bizi yavaşlattığı kısmı yok etmeyi amaçlıyoruz.

 

2020 yılı, hem üretim hem de ihracat kanalında Aqua Zone açısından nasıl tamamlandı? Bağlantılı olarak 2021 yılının ilk yarısı hedeflerinizle paralel ilerledi mi?

2020, pandeminin çıktığı ve hayatımıza girdiği yıldı. Açık konuşmak gerekirse pandemi olmasaydı çok daha ileride olabilirdik, fakat buna rağmen şirketimin 2020 yılı içerisinde gelmiş olduğu konum benim için yeterliydi. Neden derseniz pandemi diye bir şey mevcut ve siz hâlâ üretim yapmaya çalışıyorsunuz. Ayrıca çoğu ülkede pandemi nedeniyle karantina yaşanmaktaydı. 2021 yılının ilk yarısını hesaba katacak olursak, şu an hedefimizle paralel olarak ilerlediğini söyleyebilirim, fakat yılın ikinci yarısında daha iyi olacağımızı öngörmekteyim.

Avrupa standartlarında üretim yapıyor, paslanmaz çelik kullandığımız için ürünlerimize ömür boyu garanti verebiliyoruz.

Yakın, orta ve uzun dönem için Aqua Zone ne tür hedefler belirledi?

Öncelikle şunu söylemeliyim ki Avrupa ve Amerika kıtalarında söz sahibi olmak istiyoruz ve eğer burada söz sahibi olmak istiyorsanız üretimsel bağlamda ihtiyaçlara cevap verebilecek durumda olmanız gerekmektedir. Bundan dolayı üretim hacmini olabildiğince ilerletmek istiyoruz. Modellerimizi genişletmek de hedeflerimizden biridir. Hâlihazırda zaten sürekli yeni ürün yapmaktayız, fakat ileride yapacağımız modeller Avrupa’daki rakiplerimizle boy ölçüşmeye girebileceğimiz seviyede olacak. Bu da bizi daha değerli bir firma yapar diye düşünmekteyim. Üretim kapasitesini de yeni ve büyük bir fabrikayla desteklemek istiyoruz.